Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS – online.

Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek potwierdza, że nie zalegasz z opłacaniem składek na dzień wydania zaświadczenia.

 

Nawet drobne zaległości mogą być powodem, odmowy jego wydania.

 

By uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w  opłacaniu składek ZUS bez wizyty w urzędzie, konieczne jest posiadanie profilu na Platformie Usług Elektronicznych  (PUE).

 

Po zalogowaniu się do profilu należy

  • wybrać zakładkę – Płatnik
  • wybrać usługę – Złożenie dokumentu ZUS-EWN
  • uzupełnić dane we wniosku elektronicznym i wybrać sposób odbioru dokumentu (w wersji  elektronicznej – przez PUE, papierowej z odbiorem osobistym lub przez pełnomocnika)
  • podpisać wniosek za pomocą certyfikatu kwalifikowanego lub profilu ePUAP  i go wysłać.

 

Zaświadczenie lub decyzja o odmowie wydania będzie gotowa w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku. W sprawach, które nie budzą wątpliwości zaświadczenie wydawane jest od razu.

Jeżeli była wybrana forma elektroniczna odbioru dokumentu – pojawi się on w skrzynce odbiorczej na profilu PUE- aby go pobrać, należy podpisać Urzędowe Poświadczenie Doręczenia.

Jeżeli wybrana była forma odbioru osobistego należy zgłosić się do urzędu, jeżeli przesłania zaświadczenia pocztą – trzeba czekać na list.

Usługa jest bezpłatna.

 

 

 

Także zaświadczenie z US o niezaleganiu w podatkach można uzyskać internetowo–

https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/sprawy-urzedowe/chce-zalatwic-sprawe-w-urzedzie/proc_751-zaswiadczenie-o-niezaleganiu-w-podatkach

 

Dzięki elektronizacji kontaktów z urzędami przedsiębiorca oszczędza czas związany z osobistą wizytą w instytucjach.